ח"כ ילין: "למה לא התחלנו בהורדת הבתים של החמאסניקים?

    שלמה בן יוסף No Comments on ח"כ ילין: "למה לא התחלנו בהורדת הבתים של החמאסניקים?
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ חיים ילין ("יש עתיד") התייחס היום בראיון לרדיו דרום לירי הרקטה לעבר ישובי עוטף עזה אמש ונשאל האם לדעתו נתניהו לא מצליח לספק הגנה לתושבי עוטף עזה.

    ילין השיב: "זה לא רק בנימין נתניהו, גם לפניו. אני מזכיר לך שזה ממרץ 2000, פצצת המרגמה הראשונה שהתפוצצה בנחל עוז ומאז זה עוד מעט 16 שנה. זה נכון שלפחות הוא היחידי שמרגיש שהוא 'מר ביטחון', אז אפשר לבוא בביקורת אליו ש'מר ביטחון' לא מצליח לעצור וגם בקדנציה שלו היה את עמוד ענן וצוק איתן ושום דבר לא הבריא מבחינת תחושת הביטחון והביטחון של התושבים. אני גם חושב שאתה רואה את זה עם הסכינים, המספרים, המזלגות ומברגים, כל הטרור היחידני הזה שמרים ראש, זה בדיוק כמו אותו קסאם מעופף שאמרו 'מה אתם מתלהמים על צינורות מעופפים', זה מה שאמרו בשנים הראשונות כשהקסאמים התפוצצו אצלנו, והזלזול הזה באותו קסאם הביא אותנו לשלושה מבצעים ולהרוגים, להרס ולחורבן(…)".

    ח"כ ילין המשיך ואמר כי יש צורך בפעולות מעבר להריסת בתים: "גם שיפחדו! הסיכול הממוקד של כל חמאסניק, וגם המשפחות שלהם, בדיוק כמו שהם יורים את הטיל לחפים מפשע, ככה אנחנו צריכים לפעול. זה מזרח תיכון, לא צריך לפחד מכלום. הפסקת האש בצוק איתן הייתה בשבוע האחרון כשהורדנו את הבתים של החמאסניקים, של המשפחות שלהם. תגיד לי, למה לא התחלנו משם? אם זאת נקודת התורפה אז זו בדיוק הנקודה שצריך לפגוע בהם. לא להוריד לעזתים. העזתים לא יצאו נגד השלטון. להוריד לשלטון את הבתים. זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות.

    גם אם יש פגיעה במשפחות?

     "אנחנו יודעים שאנחנו לא עושים את זה. קודם כל זה 'הקש בדלת' ואחרי זה שולחים במטוס כל הודעה אפשרית, אבל שידעו שאחרי שהם יוצאים מהבתים האלה אין להם לאן לחזור.

    אולי זה בדיוק מה שגורם להם לא לפחד? אתה מקיש בדלת ומתנהג באלגנטיות ונהיה ג'נטלמן עם אנשים שזה לא הצד שלהם"

    "זה לא עניין של אלגנטיות, זה מוסר. אנחנו מוסריים אבל אנחנו צריכים להכות כמו שצריך. אתה לא סתם מכה, אתה מכה במצב כזה כדי שבסופו של דבר תגיע להסדר מדיני, כדי שהם יגידו 'דיי מספיק, הספיק לנו כל הדבר הזה, "הג'ננה" של הישראליים כלפינו היא כזאת שאנחנו מבינים את המסר ומה שנותר זה לראות איך אנחנו רוצים לשמר את השלטון', כלומר חמאס, כי אחרת הוא יאבד אותו, והאפשרות היחידה היא בעצם עתיד הכלכלי. האפשרות היחידה של עתיד כלכלי יכולה להיות רק אם הם יעזבו את הטרור ולשם אנחנו צריכים להוביל את המערכה כאשר כל אירופה, ארה"ב והמדינות המתונות הערביות יודעות את זה.

    הרי עזה מאז ומתמיד הייתה ה'טראבל מייקר' של המזרח התיכון ועובדה שמצריים לא רצו אותם, אף פעם לא רצו אותם. לכן את רפיח אפילו חילקו לשניים. אנחנו צריכים לעבוד בתבונה, הרתעה זה לא עובד. אני אומר לך את זה כבר עכשיו, זה לא יעזור כמה שתפגיז וכמה בניינים של משטרה תוריד. זה לא מעניין אף אחד. חד משמעית, להתחיל לפגוע בבניינים של החמאס. כולל חיסול ממוקד. אתה חייב לחזור. יתחילו לירות עוד פעם על עוטף עזה, גם ככה אנחנו בני ערובה שלהם, כדאי שפעם אחת אנחנו נוביל את המערכה הזאת ונבין בדיוק, מי המתווך, מה אנחנו רוצים ולאן אנחנו מובילים".



    0 תגובות